Ponny SM

27.07.2015 11:54

Söndag och SM-final på Sundbyholm, vi åkte dit för att få inspiration, se bra ridning och vad som komma skall. Victor har själv, efter att ha läst om Zack, satt målet att rida SM när han blir tio.

I finalen var det endast en kille i B-ponnyklassen, Philip Svitzer, han var placerad 8:a av 21 starter. I C-ponnyklassen stod Ingemar Hammarström för den bästa prestationen av killarna med sin 5:e plats.

Tyvärr såg vi några ungdomar som inte betedde sig riktigt okej och surt lämnade över ponnyn till en förälder eller hästskötare utan att klappa om den efteråt. Noterade särskilt en, inga namn nämnda, som var missnöjd efter ett stopp, ponnyns skrittades inte av lämnades bara av till pappan precis utanför banan, de stod sedan kvar på samma ställe i ca 30 min tills klassen var slut och hon fick komma in och hämta en rosett. Dåligt! En sak är säker och det är att om mina barn skulle uppföra sig så får de inte min support, där är jag benhård. Klart att man kan bli besviken men kärleken och omsorgen till hästen måste finnas där, jag tycker Jens (Fredricsson) har utryckt det mycket bra i artikeln nedan i Hippson.

Men bortsett från det, vi fick se bra ridning, blev inspirerade och de allra flesta gav sin häst en klapp efter avslutat runda.

Victor fick ett par nya ridstövlar idag, som motprestation lovade han att rensa mycket ogräs, och trampa ner hälarna, bra deal tycker jag Smiley smile

https://www.hippson.se/artikelarkivet/hippsonnews/jens-om-ponnydebatten-gladjen-och-karleken.htm


Välformulerat av Jens Fredricsson!


Philip Svitzer


Ärevarv B-ponnyklassen


Ingemar Hammarström


Ingemar Hammarström

—————

Tillbaka