Trixi!

29.05.2015 20:33


Så kom då dagen D då Trixi skulle anlända. Oscar var jättepirrig och Max ville följa med. En snabb middag efter ridningen och vi kastar oss i bilen för att åka och möta upp transportören. Det var lite extra spännande denna gång för vi hade inte sett henne live. Jag hittade annonsen på Hästnet men jag har åkt på så mycket hästar i mina dagar och väldigt ofta blivit besviken, att åka ner till Kivik för att titta på en ponny hade jag absolut ingen lust med även om det lät bra. Tur i oturen att våra bästa vänner flyttat till Skåne för nu fick tioåriga Lisa göra lite nytta och provrida åt oss. Det gick alldeles strålande och Lisa tyckte absolut Trixi kunde vara en häst för Oscar och för Victor att träna på tills Oscar kommit igång.

Lisa var faktiskt den som hittade Barbie åt oss också, vi har ett litet mäklarämne i henne! Lisa & Sofia hade sina ponnysar hos oss i ett antal år och jag och Karolina, deras mamma är vänner sen långt tillbaka. Tack vare dem började Victor rida, lite sporadiskt en gång i veckan men efter deras flytt till Skåne i juni 2014 blev det stiltje. Vi provade ridskola men det var för tråkigt.

Så blev det en boxplats ledig i höstas och jag slängde ur mig frågan om vi inte skulle köpa en ponny. Jag kan inte påstå jag var 100% säker på att det skulle födas ett gediget intresse och för egen del var det inte heller helt genomtänkt, varje häst kräver ju sin tid och det blir mer jobb. Men vad fasen när barnen jublade så kunde jag inte backa.

Den första jag ringer då är Karolina som säger att hon ska fundera lite om hon kanske vet någon. Lisa som är en doer han dock före och hittar Barbie på Hästnet, alldeles nyutlagd. Vi far till Jönköping, blir kära och killarna blir hästägare. Så här med åtta månaders facit blev det väldigt bra. Hoppas nu Trixi är ett lika stort lyckokast!

I morse fick de gula ponnysarna träffa varandra, Barbie stred lite för sin prinsesstitel men sen verkade de respektera varandra hyfsat, de blir nog oskiljaktiga snart. Killarna fick vara lediga från skolan idag, de ville vara med varje minut såklart och så fick vi en stor hösilage leverans, det är jättespännande att titta på hur leverantören kör trucken och snick-snacka lite med honom.

Oscar ville inte rida idag, Victor fick vara testpilot på en liten tur på vägarna runt gården. Inga problem so far, hon verkar vara en riktig guldponny hon också Smiley smile Peppar, peppar!




 

—————

Tillbaka