Torsdagsträning för Ninni

07.05.2015 20:03

Victor har ridit för Ninni Zassi ett tag men för Nico var det första gången. Maja, Speedans ägarinna skulle på konsert och var snäll och lånade ut henne (tusentack Maja). Nico skrittade ut själv t o r ner till vattnet innan träningen och kommer tillbaka härligt leende. Det är ju inte bara att lära sig rida och lära en massa ridtermer, Nico har bara varit här ett år och kunde ingen svenska alls när han kom.

Ninni är världens bästa pedagog, han klarade det galant och jag tror Ninni var ganska så förvånad över att han bara ridit tio ggr. När hon frågade honom efteråt om det var kul eller toppenkul så svarade han utan minsta tvekan “toppenkul”. Jag är lika glad jag, så roligt att vara med på resan för dom här fyra killarna!

Vi hade hittat en låneponny till Nico över sommaren men det visade sig att den var lite för het ute och blev stark. Får inte bli fel nu så vi fick tyvärr tacka nej, lite synd för han kan nog utvecklas fort.

Efter träningen ville killarna tvätta hästtrailern, all vilja till arbete uppmuntras även om det kanske inte blir den finish jag vill ha... Det slutar med att dom är som bortblåsta och jag står där i ljusa-inte-lämpliga-stallbyxor och får slutföra jobbet. Men, men det finns tvättmaskin, barnen är glada och känner dom gjort en insats.

På lördag tävlar Victor & Max igen, håll alla tummar för att det går lika bra denna gång!



 

—————

Tillbaka