Tjejer som rider

27.05.2015 20:30


Nu har vår “extended family” från London anlänt. Eric och Neca bor mitt inne i London och och går i skolan där, i England är det skoluniform som gäller och inte så mycket natur att leka i så det blir en fin motvikt till storstan med lite hästar och lantluft på skolloven. Lärarna i vår skola är alltid snälla och låter Eric följa med till skolan en dag varje gång han är här. Han är mäkta stolt när han får vara hjälplärare på engelska-lektionerna Smiley smile Självklart ska det också ridas, Eric är lika förtjust som Neca och Victor växer när han får visa dem hur allt ska vara och sen leda dem när de rider.

Jag curlar ju ibland och hjälper Victor att göra i ordning Barbie efter ridning men tycker jag får betalt tillbaka när de kör runt och fyller vatten i hagarna. Det gör de mer än gärna när de får köra lilla "vattenbilen", allt som rullar är jättekul, helt klart en win-win! Max var här och “hängde” efter skolan igår, de fikar, kör vatten, hjälper medryttar-tjejerna, cyklar lite, det blir en naturlig fritidsgård och jag upplåter gärna hus och hem för det här sköna gänget. Det är underbart att ha dem runt sig även om en stunds ro ibland inte är att förakta Smiley wink

Jag vill gå in och lyfta fram våra duktiga tjejer också. De inte bara rider hästarna bra, de tillför mycket när det blir en blandning av killar och tjejer. Igår hade Ebba Barbie och vi passade på att ta lite bilder i kvällssolen innan hon skulle rida. Ebba har skaffat Facebook bara för att kunna följa Killar som rider, det är gulligt.

I dag kommer Oscars ponny, Trixi, vi ska möta upp transporten från Skåne senare i kväll. Oscar har frågat säkert 20 gånger per dag sen hon besiktigades förra måndagen om när Trixi kommer. Jag hoppas det blir bra för honom nu, att han kommer över sin rädsla och kan ställa cykeln och rida med de andra killarna så småningom.

 

 

—————

Tillbaka