Tävlingsdags igen

09.05.2015 20:12

Att vara B-ponny familj på lägre nivå innebär tidiga mornar! Klockan 6.00 väckte telefonen oss och idag var stämningen inte like upplupen som förra helgen. Men så hade vi inte tjejerna och den stora hejarklacken med idag och alla var nog lite extra trötta. Själv hade jag feber och ont i halsen så jag var ganska tyst jag också.

Compass hade välordnade tävlingar med både trailer,- och bilutställning och lite shopping där 20% av intäkterna gick till cancerfonden. Ett verkligt behjärtansvärt syfte, vi slog till och köpte en blå fin kavaj till Victor så vi har lämnat ett litet bidrag vi också.

På framridningen var Victor väldigt sammanbiten och jag frågade flera gånger om han inte mådde bra men man skakade bara på huvudet. Barbie gick in och levererade som vanligt och dom gjorde en nollrunda.

När Victor kom ut från banan var det som han fick luft igen och sa till mig
-Mamma jag förstod inte varför jag var så stressad på framridningen men så tänkte jag “men vad är det som kan gå fel, ingenting kan ju gå fel”.

Lill-killen satt där och funderade och analyserade och var nervös. Jag tror att stress var det närmast ordet nervös han kunde komma och jag tror inte det funnits i hans ordförråd tidigare. Ett ord man måste känna för att förstå vad som menas med det. Nåja en fin färgglad rosett fick han med hem. Och ett par nylonstrumpor med hästar på.

Max och Cim var också lite avslagna, fick ett stopp i första rundan sen var vi tvungna att åka, andra aktiviteter väntade. Anna, Max mamma berättade att i andra rundan var det mer fart på honom. Han gjorde fina språng men korsgalopp mot ett hinder fick honom att nita och när anridningen blev för snäv på andra försöket stoppade han igen. Förargligt när det gått så bra men det är ju så det är med hästar ibland går det ibland inte. Motgångar får man bara lära sig att ta och hantera på ett bra sätt, vilket jag tror Max gjorde för han sa att känslan hade varit bra trots allt.

Oscar & Victor har just somnat på soffan när jag sitter här och skriver. En lång, spännande, rolig och händelserik dag till ända.

När vi var och tävlade förra helgen blev killarna uppmärksammade och vi fick en inbjudan från några soldater på K1, i morgon ska vi dit för en privat rundvisning. En tidig rekrytering på g kanske :) Bilder kommer i morrn! Trevlig lördagkväll.


Victor & Barbie

Killarna väntar på att Max ska gå in på banan.

—————

Tillbaka