SOMMARLOV

15.06.2015 21:40

 

Första dagen på ett långt härligt sommarlov! Max körde ett litet genrep inför tävlingen i morrn, Cim var jättefin och flög över hindren. Ebba tog ut Barbie på en liten lugn tur på vägarna sen lekte de runt hela gänget, Ebba, Tilde, Max, Oscar och Victor. Jag kan inte nog säga hur jag gläds åt att se deras glädje och att dom leker så bra tillsammans. Oscar & Victor är tre år yngre än tjejerna och Max men det märks inte. Det hade förmodligen inte varit den sammanhållningen om det inte var för det gemensamma hästintresset som på nåt sätt får alla att umgås med alla. Hästar gör nåt med oss så är det bara :)

Klockan fyra var det dock dags för lite allvar igen, Oscar skulle få sin första lektion.

Det är med blandade känslor han ska entra ridhuset och när jag lämnar honom har han tårar i ögonen. Oscar har ända sen han var liten varit försiktig och varit osäker inför nya saker, åka båt, åka fyrhjuling, hoppa i vattnet, simma etc men så plötsligt en dag så har det bara vänt, det är Oscar i ett nötskal. Min strategi idag var att inte vara med och så bra det gick!! Det var första gången han travade och han ville inte sluta!
Jag visste det i mitt mamma-hjärta Smiley smile Jag har sagt hela tiden att vill han inte så ska han inte, men så länge han vill så får jag putta honom lite framåt.

Cissi är fantastisk med barn, jag stod och tjuvkikade lite i fikarumsfönstret och hon fick jogga sig varm lovar jag. Nästa gång ville han trava själv sa han efteråt.

Nico red också lektion, han fick göra lite balansövningar att växelvis rida lätt, växelvis stå i fältsits över tre bommar. Det var nu dryga månaden sen han red sin första lektion och detta var alltså den andra men det har hänt mycket med hans ridning av att bara av att rida ut.

Transporten är packad för morgondagens kvällstävling på Ryttarstadion, i morrn blir det bad och broddning, första tävlingen på gräs. Killarna är laddade!

—————

Tillbaka