Långritt

30.04.2015 07:04


Victor fick trots lite sura miner förra veckan smak på den långa “Sången-rundan”. Alla tre red med idag. Oscar och jag cyklade, jag var lite tveksam om han skulle orka, inte så kul om han kroknar och det är en halvmil hem. Det gjorde han inte och efter halva rundan sa han “mamma det är nästan för lätt för mig och jag gnäller inte, eller hur”. Härligt med barn :) Nu är han ridsugen, vill jag ska hitta en låneponny men det är faktiskt inte så lätt som jag trodde.

Allt gick jättebra tills dom ville galoppera, kände mig lite tveksam, men okej då, jag cyklade i förväg och sa åt dom när det var okej att börja så fick dom galoppera till mig. Nico låg sist med Speedan och jag ser hur hon laddar och lägger på världens bakutspark och drar iväg en bit. Nico har har som tur är en naturlig egen balans och han fick stopp på henne efter 20 meter. Helt förståeligt var han lite lätt sammanbiten efteråt... Det blev i alla fall en bra avslutning med två travsträckor så jag hoppas han är på nästa vecka igen! 

Idag hade jag ett samtal med mamman till en "Ridsportens Mozart", ett underbarn som vid 12-års ålder flyttade till Irland utan sin familj i sex månader för att rida och utveckal sin ridning. Väldigt dedikerad och målmedveten vid så unga år, en väldigt speciell historia. Jag hoppas jag hinner bli klar med den så jag kan lägga ut den i slutet av nästa vecka.

—————

Tillbaka