Avsittning

26.07.2015 22:00

Hakingträningen idag bjöd på en ordentligt avsittning för Victors del, en riktig rejäl volt över häst och hinder och landade på rygg och slog i bakhuvudet. Tur vi har denna fantastiska hjälm som Peter Langebro på Nipet Horse sponsrat med, den sitter som en smäck och har väldigt mycket stoppning. Bra utrustning ska man inte snåla på det är helt klart! 

Victor var ofokuserad idag, satt och drömde lite emellanåt, det är svårt att få dem i säng när det är ljust på kvällarna, de sover inte jättelänge på morgonen så han var nog lite trött. En dålig anridning, lite vinglig väg mellan hindren, hon blev lite lång och la på en tvärnit. 

 

Själv fick jag hjärtat i halsgropen, jag får lätt katastroftankar, vad hade kunnat hända etc, ska jag verkligen låta dem rida..., är dock noga att inte visa min egen oro. Försöker resonera för mig själv att det kan faktiskt hända när som helst och hur som helst. Max ramlade ju ur cykelvagnen och fick tejpa igen ett jack i huvudet för några veckor sedan (han hade "glömt" hjälmen). 

Max har tagit ett jättekliv i sin ridning, han rider riktigt, riktigt bra nu. Häftigt att se. Max och Anna hade knoppat och flätat svansen så fint idag, lite kompensationsfaktor för den bristfälliga klippningen Smiley wink Cim låter sig nämligen inte klippas på benen och bogen trots sedering av veterinär och brems. Eftersom han har cushings så får han väldigt tjock päls om han inte klipps. Fin var han i alla fall i sina flätor Smiley smile

—————

Tillbaka